KÖPVILLKOR FÖR BYULRIKAG.SE


1. Allmänt

Dessa villkor gäller för alla köp som görs av konsumenter på vår webbplats byulrikag.se. Genom att genomföra en beställning godkänner du att du har läst och förstått våra villkor samt samtycker till att följa dem.


Om du vill komma i kontakt med oss mejla ditt ärende till  info@byulrikag.se så hör vi av oss inom kort. Glöm inte att ange dina kontaktuppgifter.

För att genomföra ett köp måste du vara 18 år eller äldre.

De köpvillkor som gäller för din leverans är de som var publicerade på byulrikag.se när du genomförde ditt
köp. Vi har rätt att ändra våra köpvillkor när det behövs och det är alltid de köpvillkor som finns på hemsidan vid köpet som gäller för det köpet.



2. Priser, betalningsalternativ och avgifter

Alla produktpriser på vår webbplats är angivna i svenska kronor (SEK) och inkluderar 25% moms, om inte annat anges. Kostnaden för frakt av din beställning tillkommer och läggs till i kassan innan du slutför dit köp. Priset för
frakt är 82 kr inklusive moms och Post Nord hanterar leveransen.


Vi samarbetar med Shopify Payments för betalningar. Shopify Payments erbjuder följande betalningsalternativ:

  • Kortbetalning
  • Klarna direktbetalning, faktura 30 dagar eller delbetalning

Betalningsvillkor
och specifika bestämmelser för varje betalningsmetod finns tillgängliga i kassan.




3. Leverans

För alla order tillkommer fraktkostnader som specificeras i kassan innan du slutför ditt köp. Vi använder
PostNord för leveransen och fraktkostnaden för en leverans är 82 kr.  

När du gjort ditt köp mejlas orderbekräftelsen till dig.

Det är ditt ansvar att fylla i rätt kontaktuppgifter och leveransadress för att vi ska kunna meddela dig och leverera din order till dig. 

Vi levererar normalt inom 3–5 arbetsdagar inom Sverige, förutsatt att varan finns i lager på byulrikag.se.

Beställningsvaror och kundanpassade varor, till exempel gardiner, levereras normalt inom 8 veckor inom Sverige. Mejla gärna och fråga innan du beställer. Ibland är leveranstiden kortare än 8 veckor men när vi får många beställningar samtidigt kan leveranstiden vara längre än 8 veckor.

Alla paket inom Sverige skickas med PostNord.

Under hög belastning, vid lagerbrist eller förseningar från våra leverantörer, kan leveransen fördröjas och bli längre än den normala tiden. Det gäller både varor som finns i vår e-handel, beställningsvaror och kundanpassaden varor.



4. Ångerrätt

Enligt distansavtalslagen har du som konsument rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från att du har mottagit varan som du har beställt. Ångerrätten gäller inte för köp under 400 kr och inte för företag, inte heller för beställningsvaror och kundanpassade varor.

Om du vill använda din ångerrätt ska du fylla i ångerblanketten och mejla den till info@byulrikag.se . När vi fått din ångerblankett mejlar vi returetiketten till dig som du ska använda när du skickar tillbaka varan. Adressen som returen ska skickas till finns på returetiketten. Du måste själv betala porto för returfrakten och lämna den till ett postombud.

Produkterna ska returernas enligt våra instruktioner. Du har rätt att få återbetalningen inom 14 dagar efter att vi har fått meddelandet om att du ångrar ditt köp. Vi har rätt att vänta med utbetalningen till du kan visa att varan har sänts tillbaka till oss eller att den har kommit fram till vårt lager, även om det tar längre tid än 14 dagar.

Vid utövande av ångerrätten ska varan endast ha hanterats på sådant sätt som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper och/eller funktion. Detta innebär att varan ska returneras i huvudsakligen oförändrat skick, oanvänd och i originalförpackningen. Om varan har använts eller skadats så att dess värde har minskat förbehåller vi oss rätten att dra av värdeminskningen på återbetalningsbeloppet.

Varor som är specifikt anpassade för kunden - kundanpassade varor och beställningsvaror - omfattas inte av ångerrätten, till exempel tillklippt metervara och gardiner som sys mot beställning.

När du använder dig av ångerrätten görs återbetalningen via det betalningssätt som du gjorde köpet med. Det kan dröja 5–10 dagar innan pengarna finns på ditt konto.



5. Ej uthämtade paket

Om du inte hämtar ut ditt paket från utlämningsstället och det returneras till oss, debiterar vi en avgift på 390 kr inklusive moms för att täcka frakt- och administrativa kostnader. Om avgiften inte betalas inom föreskriven tid, kan ärendet lämnas till inkasso.



6. Reklamation och fel

Vi kontrolleraralla varor innan de skickas till dig. Om varan ändå är felaktig eller skadad när den kommer fram till dig, mejla oss omgående på info@byulrikag.se. Du kan också reklamera eller framföra klagomål i brev till vår adress.

När du reklamerar en vara till oss ska du beskriva orsaken till din reklamation, antal varor den gäller, ordernumret, din mailadress och telefonnummer. Skicka gärna med bilder på den reklamerade varan direkt.

När vi fått reklamationen gör vi en bedömning av varans skick. Om vi bedömer att varan har fel som ger dig rätt till att reklamera den står vi för returfrakten och ersätter dig enligt gällande konsumentskyddslagstiftning,
förutsatt att reklamation har skett inom skälig tid från det att du upptäckte felet. Ersättningen motsvarar vanligtvis det pris som du har betalat för varan samt dina fraktkostnader.



7. Ansvarsbegränsning

Vi ansvarar inte för indirekta skador som kan uppstå till följd av användning av våra produkter, såvida annat inte följer av tvingande lagstiftning. Vi ansvarar inte för förseningar eller fel som orsakats av omständigheter utanför vår kontroll och vars följder vi inte heller skäligen kunde ha undvikit eller övervunnit, såsom exempelvis myndighetsåtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, strejk, brand eller översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning, naturkatastrofer och krig. Det samma gäller vid leveransförseningar från våra underleverantörer, förutsatt att förseningen beror på omständigheter utanför underleverantörens kontroll.

Vi reserverar oss mot slutförsäljning av produkter och skrivfel på byulrikag.se.

Vi fotograferar våra produkter för att återge dem så korrekt som möjligt på byulrikag.se men kan inte garantera produkternas exakta utseende. Till exempel kan man uppleva färgskillnader på grund av hur bilderna återges digitalt på olika skärmar i olika ljusmiljöer.



9. Personuppgiftshantering

Dina personuppgifter behandlas i enlighet med den allmänna dataskyddsförordningen (GDPR). Vi samlar endast in de uppgifter som är nödvändiga för att hantera din beställning och för att erbjuda en smidig köpupplevelse. Dina uppgifter delas aldrig med tredje part utan ditt samtycke, förutom när det krävs för att fullfölja beställningen (till exempel med fraktbolag och betalningsleverantörer).

Du har rättatt begära utdrag av de uppgifter vi har lagrat om dig, samt att få felaktiga uppgifter rättade eller raderade. Kontakta oss på info@byulrikag.se om du har frågor om vår personuppgiftshantering.

Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker bara om du har samtyckt till det.



10. Tvistlösning

Vid en tvist som inte kan lösas genom överenskommelse med vår kundtjänst, har du som konsument möjlighet att vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN). För boende i andra EU-länder finns även möjligheten att använda EU-kommissionens plattform för tvistlösning online, ODR.


Tvister som uppstår mellan företaget och företagare avgörs i allmän domstol med svensk lag som tillämplig rätt.



11. Företagsuppgifter

Vill du komma i kontakt med oss, mejla ditt ärende till info@byulrikag.se eller ring 08-503 55 880 så hör vi av oss inom kort. Glöm inte att ange dina kontaktuppgifter.


bUG AB är din avtalspart när du handlar på byulrikag.se. Våra företagsuppgifter är bUG AB, SE559469813501, Boo Strandväg 1 H, 132 36 Saltsjö-Boo. OBS! Detta är inte adressen där vårt lager finns. Om du ska skicka en retur kontakta oss på info@byulrikag.com så får du en returetikett med rätt adress.